سبد خرید 0

نحوه نصب پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 28 مهر 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه نصب پارکت لمینت

 نصب پارکت

بررسی اجمالی

    زمان کار: 4 ساعت

    کل زمان: 5 ساعت

    مساحت: 10 فوت مربع

    سطح مهارت: متوسط

    هزینه تخمینی: 200 تا 400 دلار

نصب پارکت لمینت کاملاً آسان است و بعد از اینکه این کار را انجام دادید، از خود می پرسید که چرا کسی برای این کار هزینه نصاب حرفه ای را پرداخت می کند؟ برخلاف کاشی و سرامیک، کفپوش لمینت یک کار خشک (بدون دوغاب) است. ملات کار چسب هایی هستند که هنگام کار نصب استفاده می شوند و برخلاف کفپوش های چوب سخت که باید میخ کاری شوند، لمینت به راحتی بهم می چسبد و در جای خود قرار می گیرد.

پارکت لمینت کف شناور است یعنی به کف یا زیرلایه متصل نیست. نصب لمینت تقریباً شبیه به کنار هم قرار دادن یک پازل بزرگ است و تقریباً برای هر اتاق بیشتر از یک روز طول نمی کشد.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات/ ابزارها:

    ابزار تیغه دار

    چکش

    ضربه زن یا میله کششی

    پتک لاستیکی (اختیاری)

    نوار اندازه گیری

    تراز

    مداد

    اره گرد، اره مویی یا اره برقی

    اره رومیزی (اختیاری)

    یک جعبه گچ

مواد:

    کفپوش لمینیت

    زیرانداز و نوار

    جداکننده های چوب اضافه

دستورالعمل ها:

    تخته های پایه را جدا کنید

    قبل از شروع نصب، همه تخته های قرنیزها را برش داده و اطراف محیط اتاق را مرتب کنید و همچنین هرگونه موادی که برای مقاومت در برابر حرارت یا پوشش مجرای برگشت هوا در کف نصب شده اند، حذف کنید. تمام کف را کاملاً جارو و یا جارو برقی کنید.

    سطح زیرین کار را آماده کنید

    برای نصب مناسب، کف یا سطح کف قدیمی باید صاف و تمیز باشد. پارکت لمینت را می توان با موفقیت روی کفپوش های قدیمی مانند ورق وینیل نصب کرد به شرطی که سطح صاف باشد و نرم نباشد. یک زیرانداز ساده ورق فوم معمولاً به عنوان پایه برای تخته های لمینت کفایت می کند. اگر سطح کف دارای آسیب یا ناهمواری است ممکن است لازم باشد آن را برداشته و زیر لایه سخت، قبل از قرار دادن ورقه ها و نصب پارکت لمینت، تخته سه لا نازک بگذارید.

    چیدمان کف را امتحان کنید

    برخی از تخته های لمینت را آزمایش کنید تا ببینید چطور در اتاق قرار می گیرند. برای یک اتاق با اندازه کوچک یا متوسط​​، ساده ترین راه استفاده از خود کفپوش به جای اندازه گیری و محاسبه است.

    تخته ها را در کنار هم در فضای اتاق مرتب کنید. می توانید اتصالات کناری را به هم قفل کنید یا به راحتی تخته ها را در برابر هم قرار دهید. فقط مراقب باشید اگر درزها به هم قفل نشده اند روی کف راه نروید.

    بعد، تخته ها را از طول انتها به انتها مرتب کنید؛ بدون اینکه تخته ها را به هم قفل کنید. اگر این کار قفلی ایجاد کند بازگرداندن آن دشوار است و ممکن است به لبه ها آسیب برساند.

    هنگامی که از چیدمان کلی آن مطلع شدید، تخته ها را بالا بکشید و آنها را در یک قسمت نزدیک قرار دهید.

 

زیرلایه پارکت لمینت یا عایق رطوبت را نصب کنید

تولیدکنندگان پارکت همیشه توصیه می کنند قبل از قرار دادن لمینت، زیرانداز آن را بگذارید. این لایه فوم نازک و متراکم به جذب صدا کمک می کند، مانع حرارتی ایجاد می کند، راه رفتن روی لمینت را آسان تر می کند و به کفپوش کمک می کند تا شکاف ها و برجستگی های جزئی در زیر کف را بپوشاند.

به علاوه، اگر آن را روی کف بتونی یا سطح مستعد رطوبت می گذارید، قرار دادن زیرلایه کفپوش می تواند مانع بخار یا برخی از انواع رطوبت برای محافظت از کف در برابر رطوبت باشد. برخی از انواع زیراندازها به عنوان یک مانع رطوبت طراحی شده اند. در غیر این صورت، می توانید ورقه های پلاستیکی ضخیم را نصب کنید و درزها را با نوار آب بندی کنید تا مانع انتقال رطوبت شود.

ورق های زیرانداز را بچرخانید و لبه ها را به هم بچسبانید تا با یکدیگر تماس پیدا کنند اما روی هم قرار نگیرند. مطابق توصیه سازنده درزها را با استفاده از نوار محکم کنید. برخی از لایه های زیرین دارای لبه های چسب به صورت پوسته- چسب هستند که برای اتصال قطعات استفاده می شوند. لایه زیرین را بعد از  رسیدن به دیوارها با تیغه کمکی ببرید.

نصب پارکت

اولین ردیف تخته را شروع کنید

زبانه ها (و نه شیارها) را از تخته هایی که به اولین لبه دیواره می رسند برش دهید. اغلب، برای انجام این کار به راحتی کافی است که از یک تیغه تیز استفاده کنید یا می توانید از اره رومیزی یا اره گرد استفاده کنید.

شروع کنید به قرار دادن ردیف اول روی طولانی ترین دیوار، در حالی که لبه های مرتب شده تخته ها بر روی دیوار قرار دارند؛ از سمت راست شروع کنید و به سمت چپ کار کنید. یک تخته بزرگ را در کنار دیوار قرار دهید و فاصله آن را از 1/4 تا 3/8 اینچ (طبق دستور کارخانه سازنده) از دیوار فاصله دهید و مطمئن شوید که لبه شیار رو به بیرون است. فاصله های چوب اضافه را بین کف و دیوار قرار دهید تا این شکاف حفظ شود.

همیشه خوب است که از یک خط گچی در جایی که قرار است لبه شیار در ردیف اول باشد، کمک بگیرید. خط را در نقاط مختلف دیواری که تخته ها از آن شروع می شوند اندازه بگیرید. دیوارها همیشه صاف نیستند و ممکن است لازم باشد ردیف را به داخل (به سمت دیوار) یا خارج (به دور از دیوار) تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید از حفظ شکاف توصیه شده و همچنین بررسی اینکه پایه نصب شده مجدداً شکاف را پوشش دهد. مهم است که لبه شیار در ردیف اول بر روی یک خط مستقیم گذاشته شود.

با تخته های اضافی تمام طول دیوار را ادامه دهید و به سمت چپ تا انتهای اتاق کار کنید. در حین کار، هر قطعه را با استفاده از چکش و ضربه یا میله کششی به تخته کناریش قفل کنید تا مفاصل را محکم کند. اتصالات انتهایی باید محکم و بدون شکاف باشد. برخی از تولیدکنندگان پیشنهاد می کنند که با کمک پتک لاستیکی روی تخته ها ضربه بزنید تا به بسته شدن اتصالات انتهایی کمک کند.

ردیف اول را تمام کنید

وقتی به انتهای سمت چپ ردیف اول رسیدید، آخرین تخته احتمالاً خیلی طولانی است. طول مورد نیاز را اندازه بگیرید و آن اندازه را به یک تخته با اندازه بزرگ منتقل کنید. از سمت راست به سمت چپ اندازه بگیرید تا انتهای زبانه تخته حفظ شود و به آخرین تخته متصل شود. شکاف انبساطی که در دیوار وجود دارد را حتماً حساب کنید.

تخته را با اره گرد یا اره مویی به طول ببرید. انتهای قطعه را نگه دارید. این تکه اولین تخته در ردیف دوم را تشکیل می دهد که از سمت راست اتاق شروع می شود.

قطعه برش خورده را در ردیف اول قرار دهید و اتصالات انتهای زبانه و شیار را مانند قبل محکم کنید. یک میله کششی مخصوصاً در انتهای یک ردیف مفید است.

برای ردیف های بعدی برنامه ریزی کنید

با حرکت از راست به چپ، آخرین قطعه در هر ردیف همیشه بریده می شود و قطعه برش خورده از سمت چپ به سمت پایین تغییر جهت می دهد تا ردیف بعدی کفپوش از سمت راست شروع شود.

ردیف های تخته های لمینت باید ظاهری دندانه ای و متزلزل داشته باشند تا درزها هرگز در ردیف های مجاور صف آرایی نکنند. این امر ناخوشایند است اما باعث ایجاد ثبات در ساختار کف می شود.

بهتر است قطعات بریده شده به طول کمتر از 16 اینچ ایجاد نشوند، اما با داشتن کف صاف و ثابت، طول برش ها می توانند تا 1 فوت کوتاه شوند. اگر متوجه شدید که ردیف اول شما یک قطعه برش خورده در انتهای سمت چپ دارد، بهتر است این ردیف را دوباره بچینید تا با یک تخته جزئی در انتهای سمت راست شروع شود. این کار اطمینان می دهد که تخته بریده شده در سمت چپ یک طول قابل قبول دارد.

نصب پارکت

ادامه قرار دادن ردیف های بعدی

تخته های ردیف دوم و بعد را نصب کنید؛ با استفاده از یک تکنیک مشابه اما کمی متفاوت از ردیف اول. برای این ردیف ها، هر قطعه را با زاویه 45 درجه نگه دارید و لبه زبانه دار طولانی را در شیار تخته های ردیف قبلی قرار دهید. سپس قطعه را صاف به سمت زمین پایین بیاورید تا اتصال قفل شود. در آخر قطعه را در همان ردیف با چکش و ضربه یا میله کششی به همسایه خود بزنید (روی همه ردیف ها به جز قطعه اول).

آخرین ردیف را نصب کنید

باوجود همه خوش شانسی، برای پایان دادن به نصب کفپوش اتاق، باید آخرین ردیف تخته های خود را تکه کنید. تخته ها را در آخرین ردیف برای تکه کردن علامت گذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که فاصله انبساط 1/4 اینچ بین کف و دیوار وجود دارد. ردیف آخر تخته ها را با استفاده از اره گرد، اره رومیزی یا اره ببرید.

با استفاده از همان روش نصب زبانه و شیار، آخرین ردیف تخته های تکه شده را نصب کنید. از آنجا که شما در کنار دیوار محکم تر کار می کنید می تواند آخرین ردیف تخته ها کمی مشکل ساز باشد. اما حتی در فضاهای تنگ مانند زیر برآمدگی کابینت، هنوز باید فضای کافی برای زاویه دادن تخته به سمت بالا داشته باشید تا آن را در موقعیت قفل قرار دهید.

نصب را با از بین بردن تمام فاصله ها و سپس نصب قالب پایه در امتداد محیط اتاق به پایان برسانید. شکاف ها در امتداد دیواره ها باید کاملاً با استفاده از قالب پنهان شوند.

برای مشخص کردن خطوط برش بلند و برای برش های تکه ای که در طول تخته های کف اجرا می شوند، از یک خط کش، یک خط کش T یا یک خط گچ استفاده کنید. برای علامت گذاری خطوط متقاطع از یک مربع استفاده کنید.

نصب پارکت

نکاتی برای برش کفپوش لمینت

زیاد نگران تکنیک خود برای برش یا تکه شدن تخته های لمینت نباشید. تخته ها بسیار نازک بوده و دارای هسته ای از جنس تخته فیبر است که به راحتی برش می خورد. لبه های بریده شده هنگام نصب تخته های پایه و قالب پنهان می شوند، بنابراین برش های عالی لازم نیستند.

اره های رومیزی همیشه بهترین برش ها را ایجاد می کنند اما می توانید از اره گرد یا حتی اره برقی نیز استفاده کنید. تیغه های اره دندانه ای ظریف برش های بهتری را ایجاد می کند که سطح ورقه شده آنها کمتر است. برای بریدگی ها، منحنی ها و سایر برش های سفارشی، اره برقی بهترین است.

چون اره های برقی مواد را برش می زنند بیشتر مقدار خرد کردن در قسمت بالای قطعه کار رخ می دهد. برای به حداقل رساندن خرد شدن سطح کفپوش، از پشت تخته برش بزنید. خاک اره های میز پایین می ریزند بنابراین در این حالت گویا تخته ها را به جهت روبرو برش می زنید.

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()