سبد خرید 0

نحوه تمیز کردن کفپوش چوب یا پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 9 مهر 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه تمیز کردن کفپوش چوب یا پارکت لمینت

 تمیز کردن پارکت

کفپوش های لمینت جذاب هستند و هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارند و نصب آنها نیز آسان است. آنها ارزش خانه شما را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند با هزینه کمتری نسبت به هزینه ای که برای کفپوش چوب سخت یا مهندسی شده لازم است، کفپوشی را به خانه خود اضافه کنید. با این وجود و با توجه به همه ویژگی های عالی کفپوش لمینت، تمیز کردن آن مشکلات منحصر به فردی را ایجاد می کند: کفپوش لمینت و مایعات (مانند آب یا مایعات تمیز کننده) با هم ترکیب نمی شوند.

مایعات در مقابل کفپوش لمینت

آب به عنوان حلالی جهانی شناخته می شود. با این وجود ترکیب کفپوش لمینت و آب ترکیبی ضعیف است. این امر نه تنها در مورد آب بلکه در مورد هر مایعی از جمله مایعات تمیز کننده نیز وجود دارد.

هر راهنمای تعمیر و نگهداری همراه با کفپوش لمینت، به مالک هشدار می دهد که بلافاصله نشتی ها را تمیز کند. آب می تواند به راحتی در بالای تخته لمینت جمع شود تا زمانی که که در بالای لایه سایشی پلاستیکی و در محدوده تخته باقی بماند که این یک اتفاق نادر است.

در صورت انتقال آب به یک درز، خطر نفوذ آب تا عمق درز و هسته فیبر وجود دارد. وقتی هسته تخته فیبر آب کافی به خود بگیرد متورم می شود. برخلاف برخی دیگر از کفپوش ها، لمینت پس از خشک شدن آب به ابعاد اصلی خود بر نمی گردد. به جز این، لایه های سایشی و لایه های تصویری نیز ممکن است از بین بروند.

مواجهه با این نوع مسائل به این معنی است که شما باید مراقب باشید که کفپوش لمینت و هسته آن کاملاً از هر نوع مایعات نافذی دور باشد. در استفاده از کفپوش لمینت، شما به یک روش خشکشویی دو مرحله ای و به دنبال آن تمیز کردن رطوبت، همراه با چند ابزار مختلف تمیز کردن نیاز دارید.

ابتدا با تمیز کردن خشک شروع کنید.

توضیح دلیل تأکید بر اهمیت استفاده از روش های پاکسازی خشک برای کفپوش لمینت قبل از استفاده از مایعات پاک کننده، دشوار است. انواع دیگر کفپوش ها از جمع آوری آشغال ها با روش های خشک مانند جارو یا جاروبرقی قبل از استفاده از پاک کننده مرطوب بسیار سود می برند. اما در کفپوش لمینت، مرحله اولیه تمیز کردن خشک برای تمیز کردن مؤثر کفپوش ضمن حفظ سلامت آن ضروری است. هدف شما این است که مقدار مایعات مورد استفاده در کفپوش لمینت خود را به حداقل ممکن برسانید و خشکشویی به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

ابزار تمیز کردن که به شما کمک می کنند شامل موارد زیر است:

    1.جاروی مویی تمیز و نرم که فقط در محیط داخلی خانه استفاده می شود

    2.گردگیر تمیزی که فقط در داخل خانه استفاده می شود

    3.تمیزکاری خشک

    4.جاروبرقی با ابزار عاری ساز کف و یک شیلنگ با اتصالات جانبی

میزان مکش را در پایین ترین حالت خود برای کف های برهنه اجرا کنید تا بتوانید بقایای زیادی را جمع کنید. زمین را جارو کرده و بقایای باقی مانده را با گردگیری کردن جمع کنید. از لبه ها به سمت داخل جارو کنید.

کفپوش لمینت اغلب دارای مشکل الکتریسیته ساکن است. این حالت در لایه سایشی و شفاف لمینت که بر روی لایه بصری (عکسدار) قرار دارد و همچنین هسته تشنه رطوبت آن که از تخته چوب خرد شده و پوسته دار تشکیل شده، وجود دارد. شما می توانید از پاک کننده ای بدون الکتریسیته ساکن استفاده کنید. به خصوص اگر در شرایط آب و هوایی زندگی می کنید که باعث الکتریسیته ساکن می شود.

با استفاده از شلنگ و اتصالات جاروبرقی گوشه ها، لبه ها و سایر مکان های محکم را که جاروبرقی قادر به رسیدن به آنجا نیستند، جارو کنید.

 

با نم زدایی از کفپوش لمینیت کار را ادامه دهید.

پس از تمیز کردن خشک، نباید هیچ زباله قابل مشاهده ای روی لمینت باشد. اگر به زانو درآیید و دست خود یا پارچه ای سفید را روی کف زمین بکشید، به احتمال زیاد یک لایه نازک از گرد و غبار یا خاک برداشته می شود. با دستمال مرطوب کفپوش شما کاملاً تمیز خواهد شد.

برخلاف کفپوش های مقاوم در برابر مایعات مانند پارکت وینیل یا کف کاشی، کفپوش لمینت به یک دستمال مرطوب فوق العاده کم رطوبت نیاز دارد.

 تمیز کردن پارکت

مایع تمیز کننده خانگی

برای صرفه جویی در هزینه، می توانید با آمونیاک تمیزکاری کنید. بین 2 اونس و 4 اونس آمونیاک به آب گرم اضافه کنید، طی را خیس کنید و سپس کاملاً آن را بفشارید. اگر با دست خود را به آن فشار وارد کنید، باید تقریباً خشک شود.

تمیز کننده کفپوش لمینت

یکی دیگر از روش های مرطوب و تمیزکننده، استفاده از یک نوع تمیزکننده مخصوص پارکت لمینت است. این محصول خاص که از سال 1997 به بازار آمده، به طور مداوم امتیازات بالایی از کاربران دریافت می کند. با اسپری بر روی پارچه ریزبافت و یا مستقیم روی کفپوش لمینت، اما خیلی کم، اسپری کنید. از این تمیزکننده ها اغلب می توان برای کفپوش چوب سخت و مهندسی شده نیز استفاده کرد.

پدهای پاک کننده مرطوب

روش محبوب دیگر استفاده از پدهای یکبار مصرف است. یک امتیاز برای این روش آن است که مایع تمیزکننده و پد یکی بوده و این یک فرایند تک مرحله ای است. با فشار دادن یک دکمه بر روی دستگیره، مایع تمیز کننده را روی زمین پخش می کنید.

در حالی که مایع تمیزکننده فقط مخصوص لمینت نیست، محلول پاک کننده چند سطحی شامل کفپوش لمینت نیز می شود.

نکته: برای جلوگیری از آسیب، شکاف های تخته های کفپوش لمینت را ببندید.

ذرات هسته چوب کفپوش لمینت فقط در صورت قفل شدن تخته ها در برابر آب مقاومت می کند و اجازه نمی دهد رطوبت به سمت پایین نفوذ کند. بعضی از کفپوش های لمینت سهواً درزهای باز دارند. اگر كفپوش شما در نزدیكی مناطق با رطوبت بالا، مانند اطراف ظرفشویی آشپزخانه یا ماشین ظرفشویی، دارای شکاف شده است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطحش، آن را ببندید.

برای رفع دائمی مشکل این ناحیه، یک نوار نازک از چسب نجاری در شکاف قرار داده، تخته ها را به هم فشار دهید و سپس چسب اضافی را به سرعت پاک کنید. یک نوار رنگ آمیزی را روی قسمت ثابت قرار دهید تا چسب خشک شود.

از این اشتباهات در تمیز کردن کفپوش لمینت خودداری کنید.

طی مرطوب نباشد.

از خیس کردن طی با میزان آبی که ممکن است برای کف وینیل یا بتن استفاده کنید، همیشه اجتناب کنید. هر چیزی به جز کمترین میزان نم و رطوبت را از کفپوش یا پارکت لمینت خود دور کنید.

از موم یا جلادهنده استفاده نکنید

هرگز از واکس یا پولیش در کفپوش لمینت خود استفاده نکنید. سطح کفپوش دلخواه شما از قبل در لایه سایشی قرار گرفته است.

از ساینده ها استفاده نکنید.

پاک کننده های ساینده یا هر ماده ساینده ای باید از کفپوش لمینت شما دور باشد. در حالی که لایه سایشی کفپوش لمینت شما به طرز شگفت انگیزی در جلوگیری از خراشیدگی های زیاد مقاوم است، پاک کننده های ساینده آن را مخدوش می کنند.

از بخارشو استفاده نشود.

استفاده از پاک کننده های بخار در کفپوش های لمینیت غیرضروری بوده و حتی ممکن است مضر باشد. با این حال، اگر در یک قسمت خاص مشکلی دارید که محدود به منطقه کوچکی است که فقط یک تخته کف را فرا گرفته است و در مورد توزیع رطوبت روی سطح محتاط هستید، ممکن است بتوانید از ابزار دستی استفاده کنید.

 

شما خواننده محترم می توانید مرغوبترین برندهای پارکت لمینت را با مقاومت سایشی AC4 و AC5 از سایت فروشگاهی مای دکوری تهیه واجرا فرمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()