سبد خرید 0

مقایسه کفپوش لمینت و چوبی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 16 شهریور 1399 در ساعت 9 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مقایسه کفپوش لمینت در مقابل کفپوش چوبی

تفاوت های کلیدی را بدانید

 

اگر می خواهید کفپوش مانند چوب جامد به نظر برسد اما با قیمت مناسب تر، کفپوش های چند لایه و کفپوش های مهندسی شده دو گزینه پیش روی شما هستند. هر دو پوشش گزینه های مقرون به صرفه تر نسبت به پایه اصلی کفپوش های ساخته شده با چوب جامد هستند. هر دو مدل چوب لمینت و مهندسی دارای مزایا و اشکالاتی هستند که برای تصمیم گیری صحیح باید آن ها را مقایسه کنید.

پارکت لمینت در مقابل پارکت چوبی

کفپوش لمینیت یک ماده کاملاً دست ساز است که از چندین لایه تشکیل شده است. پایه آن از جنس فیبر بوده که یک لایه تصویردار از بالا به آن وصل شده است. سپس برای محافظت از سطح یک لایه سایشی شفاف اعمال می شود. لایه تصویردار را می توان به گونه ای چاپ کرد تا شبیه به بسیاری از مواد مختلف شود. انواع بیشتر آنها شبیه سازی به چوب شدند اما لمینت های طرح سنگی نیز وجود دارد. سال های اخیر شاهد نوآوری هایی بوده ایم که باعث می شود تا منبت کاری و بافت بر روی طرح سطح ایجاد شود و این باعث می شود کفپوش واقعی تر به نظر آید. با نگاه از مسیر دور این لایه ها می توانند کاملاً واقعی به نظر برسند هرچند با بررسی نزدیک، ماهیت آن ها برای بیشتر افراد آشکار می شود.

از طرف دیگر، چوب به دلیل ساده بودن که در سطح چوب واقعی است، یک جور ماکت بسیار راضی کننده تر به نسبت چوب جامد است. به جای اینکه از یک چوب سخت و محکم استفاده شود، از لایه های چوبی که یک لایه نسبتاً نازک چوب سخت واقعی بر روی بستر تخته سه لا است که با کیفیت بالا چسبانده شده، استفاده می شود. این به کفپوش پایداری خوبی در همه ابعاد می بخشد و کاربردهای خاص آن را انتخابی بهتر از کفپوش چوب جامد می کند.

 

لمینیت

چوب سخت

ظاهر

به طور واضح از چوب شبیه سازی شده

سطح چوب سخت واقعی

هزینه

بسیار ارزان

فقط کمی مقرون به صرفه تر از چوب جامد است

نصب

کف شناور با لبه های در هم تنیده

برای بیشتر مدل ها با میخ یا چسب

جنبه مثبت یا منفی

نصب بسیار آسان

نصب حرفه ای رایج است

ارزش فروش مجدد

به اندازه چوب اعتبار ندارد

ارزش املاک و مستغلات بهتر را می کند

طول عمر

به طور میانگین  تا 20 سال

30 سال یا بیشتر

ظاهر

در حالی که کفپوش پارکت لمینیت در تقلید از چوب و سایر مواد بهتر است، همیشه به عنوان یک ماکت چوبی کوچک خواهد بود. اما اکنون لمینت های باکیفیت تولید شده با بافت های شبیه سازی شده به دانه های چوبی غنی تر و عمیق تر، به کفپوش احساس بسیار واقعی تری می بخشند. لمینت های ضخیم تر و پرمیوم 12 میلی متر نیز بسیاری از خریداران را به امتحان کردن این محصول در خانه های متراژ بالاتر متقاعد کرده اند.

 پارکت لمینت

پارکت چوبی مهندسی شده

بزرگترین مزیتی که جنس کفپوش چوب سخت نسبت به کفپوش لمینت دارد این است که سطح آن از چوب واقعی است. این کفپوش به خصوص در نمای نزدیک همیشه بهتر از لمینت به نظر می رسد.

 پارکت لمینت

بهترین ظاهر: چوب

هر دو نوع کفپوش در صدها رنگ و سبک مختلف وجود دارد و شما به راحتی می توانید یکی از مواردی را که متناسب با نیازهای طراحی شما باشد، پیدا کنید. اما به طور صادقانه، در هیچ یک از چوب های مهندسی شده به طور واقعی از چوب طبیعی استفاده نمی شود.

مقاومت در برابر آب و گرما

لمینیت

در حالی که برخی از انواع لمینیت به عنوان «ضد آب» تبلیغ می شوند، این کف پوش دارای یک لایه اصلی فیبر تخته ای می باشد که در صورت عبور آب از بسیاری از ترک های بین تخته ها می تواند آسیب ببیند. با این حال، لایه سطحی پلاستیک در برابر آب غیرقابل نفوذ است، به شرطی که رطوبت بلافاصله برداشته شود.

چوب

کفپوش چوبی مهندسی شده معمولاً با یک سطح بتونه بسیار سخت و ضد آب تمام می شود، اما هر دو روکش سطحی و لایه های پایه تخته سه لا از چوب هستند که در صورت خیس شدن می تواند متورم و پیچیده شود.

بهترین برای مقاومت در برابر آب و گرما

نه لمینت و نه چوب برای مکان های مرطوب انتخاب مناسبی نیستند؛ اگرچه هر دو در این مواقع بهتر از چوب جامد هستند. حتی اگر سطح آن به خوبی محکم بسته شده باشد، شکاف های بین چوب مهندسی شده یا تخته های لمینیت می تواند به نفوذ رطوبت زیر لایه آلی (تخته سه لا یا تخته فیبر) منجر شده و باعث تورم یا ایجاد قارچ شود. برای مکان هایی که اغلب مرطوب هستند، کاشی و سرامیک یا وینیل لوکس گزینه های بهتری هستند زیرا جنس هر دو این کفپوش ها از مقاومت مناسبی در برابر گرما و نور خورشید برخوردار است.

دوام و نگهداری

لمینیت

از بین این دو ماده کفپوش، مراقبت از کفپوش لمینت تا حدودی راحت تر است زیرا لایه سطحی پلاستیک بوده و به راحتی می توان آن را تمیز کرد. در صورتی که کفپوش چند لایه قابل تعمیر نیست. وقتی کفپوش به شدت خراب شود، باید برداشته و جایگزین شود.

چوب

کفپوش های چوبی سخت مهندسی شده حداقل یک بار می تواند پولیش و اصلاح شود و اگر کفپوش دارای لایه ای از روکش مخصوص ضخیم باشد حتی ممکن است دو یا سه بار بتوان آن را مجدداً اصلاح کرد.

بهترین در دوام و نگهداری: چوب سخت

این مدل کفپوش نیز به راحتی قابل نگهداری هست، اما چوب سخت دارای سطح آماده سازی شده و بسیار سختی است و حداقل یک بار می توان آن را پالایش کرد.

 پارکت لمینت

نصب و راه اندازی

لمینت

کفپوش لمینت یکی از ساده ترین مواد کفپوش برای نصب است که باعث می شود مورد علاقه نصاب ها قرار بگیرد. تخته ها با یک لبه منحصر به فرد «کلید بر روی قفل» تولید شده اند که در آن لبه های تخته ها به هم چسبیده و در اصطلاح «شناور» می شوند و روی لایه ای از کف پخش می شوند. بیشتر افراد این امکان را دارند که کف یک اتاق را با کفپوش چند لایه در یک بعد از ظهر بپوشانند.

چوب

اغلب نصب کفپوش های چوبی سخت نسبت به چوب جامد سخت است و به احتمال زیاد نیاز به نصب حرفه ای دارد. این کفپوش ها اغلب به همان روش چوب جامد نصب می شوند. با میخ کردن آنها به زیر کف با میخ های پایانی یا با پایه های اصلی که با زاویه ای از طریق زبانه ها در امتداد لبه تخته ها رانده می شوند. اما نوع شناور از این کفپوش ها نیز وجود دارد و کفپوش های چوبی نیز می توانند هنگام نصب بر روی کفی بتونی چسبانده شوند.

بهترین برای نصب: لمینت

کفپوش های چند لایه از ساده ترین مواد کفپوش برای نصاب هاست. با این حال برخی از اشکال کفپوش چوبی برای سهولت نصب به لمینت نزدیک شده اند.

هزینه

لمینت

در اینجا کفپوش روکش دار دارای یک مزیت بزرگ است زیرا یکی از مقرون به صرفه ترین مواد کفپوش است. کفپوش های چند لایه با قیمت 1 تا 3 دلار در هر فوت مربع در مراکز نوسازی خانه های بزرگ قابل خریداری هستند (اگرچه می توان 10 تا 12 دلار در هر فوت مربع را برای سبک های طراحی شده هزینه کرد).

چوب مهندسی شده

قیمت کفپوش چوبی به طور معمول از حدود 5/4 دلار در هر فوت مربع شروع می شود اما میانگین آن بیشتر 8 دلار در هر فوت مربع است.

و البته در کفپوش چوب مهندسی شده اغلب هزینه اضافی برای نصب حرفه ای نیز وجود دارد که می تواند هزینه ای را در هر بازه فوت مربع بین 15 تا 20 دلار ایجاد کند.

بهترین قیمت: لمینت

هزینه کم بزرگترین مزیت است که کفپوش لمینت نسبت به کفپوش های چوبی سخت دارد.

طول عمر

لمینیت

کفپوش لمینت بسته به کیفیت مواد اصلی و میزان پوشش دادن آن، به عنوان یک کفپوش 10 تا 20 ساله در نظر گرفته می شود.

چوب

کفپوش چوبی دوام بیشتری دارد و طول عمر آن به راحتی می تواند 30 سال یا بعضی اوقات بسیار طولانی تر باشد.

 

بهترین حالت برای طول عمر: چوب

با داشتن طول عمر 30 سال یا بیشتر و امکان پولیش کردن و اصلاح مجدد، کفپوش های چوبی مهندسی شده یک مزیت نسبت به کفپوش های لمینت در رابطه با افزایش طول عمر به ما می دهند.

اندازه ها

پارکت لمینت

تخته های کفپوش چند لایه معمولاً 3 تا 7 اینچ عرض و حدود 48 اینچ طول و ضخامت های متفاوت دارند.

چوب

تخته های کفپوش می تواند  2/4 اینچ باریکی و یا 7 اینچ عرض داشته باشند، با طول هایی که به طور کلی می تواند از 36 تا 48 اینچ باشد. برخی از سبک های کفپوش چوبی به گونه ای طراحی شده اند که با عرض تخته های متفرقه مونتاژ می شوند.

بهترین برای اندازه

اندازه این محصولات قابل مقایسه است.

ارزش فروش مجدد

لمینت

کفپوش چند لایه بعضی اوقات ارزش یک خانه را به خطر می اندازد، اما کفپوش لمینیت بسیار رده بالا به هیچ وجه در هنگام بازاریابی یک خانه مشکلی به وجود نمی آورد و ارزش فروش بهتری از موکت یا وینیل را ارائه می دهد. اما هرگز به اندازه هر شکل از چوب اصیل مطلوب نخواهد بود.

چوب

به طور کلی چوب سخت ارزش فروش بیشتری به نسبت کفپوش لمینت به خانه می دهد. چوب حتی ممکن است با چوب سخت جامد رقابت کند اگرچه خریداران آگاه در خانه می فهمند که طول عمر چوب های جامد را ندارند.

بهترین برای ارزش فروش مجدد: چوب سخت

بیشتر خریداران آینده نگر کفپوش های مهندسی شده چوب را به طور قاطعانه گزینه بهتری نسبت به کفپوش های لمینت تشخیص می دهند.

راحتی و صدا

لمینت

کفپوش های چوبی و لمینت هر دو دارای کفی زیرین مناسب هستند اما از آنجا که کفپوش های چند لایه معمولاً روی کف در اصطلاح شناور هستند ممکن است کمی انعطاف یابند. به خصوص اگر زیر لایه کاملاً صاف صاف نباشد. همچنین برخی از صاحبان خانه می دانند که صدای پاشنه پا و ناخن های حیوانات خانگی بر روی سطح پلاستیک آزار دهنده می شوند. اما می تواند شامل یک کفی «نرمتر» باشند.

چوب

چوب سخت مهندسی یک کفپوش ضخیم است و به طور معمول با میخ نصب و یا چسبانیده می شود. بنابراین مشکلی برای انعطاف پذیری ندارد. با این وجود ، ممکن است کف پوش کمی سخت تر احساس شود زیرا معمولاً با همان کفپوش زیر فومی که درکفپوش لمینت نیز استفاده نمی شود، نصب نشده است.

بهترین در راحتی و صدا

هیچ یک از کفپوش ها از مزیتی برای تصمیم گیری برخوردار نیستند. این بستگی به این دارد که ویژگی های عملکرد آنها را چگونه مشاهده می کنید.

قضاوت نهایی

در مورد ظاهر یک کفپوش چوب واقعی، چاره ای نیست و چوب سخت تنها انتخابی است که باید انجام دهید. اما اگر نصب و راه اندازی و هزینه کم نسبت به ظاهر مقدم است، پس کفپوش چند لایه لمینت انتخاب مناسبی است.

برندهای برتر

چندین مارک کفپوش برای هر دو جنس چوب و کفپوش لمینت:

    بروس از سال ها پیش متعلق به غول کفپوش آرمسترانگ بود اما اخیراً به همکاران صنعتی آمریکا (AIP) فروخته شد. بروس لمینت با کیفیت متوسط، مقرون به صرفه و همچنین کفپوش های چوبی سخت مهندسی شده را به خوبی ارائه می کند. محصولات آن به طور عمده در مراکز بازسازی منازل بزرگ خریداری می شود.

    شرکت صنایع شاو متعلق به شرکت Berkshire Hathaway ، شرکت وارن بافت است. این غول کفپوش تقریباً همه نوع کفپوش از جمله لمینیت، چوب سخت مهندسی شده و چوب جامد را به فروش می رساند. محصولات آن بیشتر در فروشگاه های ویژه کفپوش یا تولیدکنندگان آنلاین در دسترس است. قیمت ها کمی بالاترند اما کیفیت عالی است.

    Mohawk یکی دیگر از غول های کفپوش است. هر دو کفپوش لمینت (تحت خطوط تولید RevWood) و چوب مهندسی شده (خط تولید TecWood) را تولید می کند. محصولات Mohawk بیشتر در فروشگاه های ویژه کفپوش فروخته می شوند. کفپوش لمینت آن در تقلید از چوب طبیعی از واقعی ترین هاست.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()