سبد خرید 0

جاروکشی مناسب موکت های نرم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 27 مرداد 1399 در ساعت 15 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جاروکشی مناسب موکت های نرم

 موکت

تمیز کردن موکت ها یک مساله جدی است که همیشه فکر را به خود مشغول می کند. به جز شستشو که یک نوع تمیز کردن است که یا اتفاق نمی افتد یا فواصل طولانی برای این کار وجود دارد، جارو کشیدن موکت ها معمولا هفته ای دو بار انجام می پذیرد. اگر بخواهیم از موکت به خوبی مراقبت کنیم تا عمر طولانی تری همراه با کیفیتی مناسب داشته باشد، بهتر است نکاتی را رعایت کنیم تا از زیبایی موکت بهره بیشتری ببریم.

در بین انواع موکت های موجود در بازار نوع نمدی آنها با طراحی سوزنی یا داغی برای نگهداری های جدی توجه زیادی را نمی طلبد. اما موکت های تافتینگ یا موکت های پرزکوتاه  که اصطلاحا به آنها موکت های نرم می گوییم، مراقبت هایی دارند که چنانچه در نظر گرفته شوند مدت زمان بیشتری کیفیت خود را حفظ می کنند.

«موکت های اصطلاحاً نرم» صنعت کفپوش را به طوفان درآوردند و با عمری طولانی به زودی از بین نمی روند. احساس لوکس بودن الیاف این موکت نرم، بسیار مطلوب و محبوب هر دو طرف مصرف کننده و فروشنده است. موکت های نرم با الیاف نایلون، تریکسا و پلی استر تولید شده و به سبک های مختلف از حاشیه های ضخیم گرفته تا سبک های بربر کوتاهتر تولید می شوند. اگرچه مزایای بسیاری دارند یک اشکال احتمالی نیز وجود دارد که مصرف کنندگان اغلب پس از نصب موکت خود متوجه آن نمی شوند: جاروکشی این موکت های نرم می تواند عملاً غیرممکن باشد.

موکت

چرا آنها نسبت به جاروکشی آزاردهنده هستند؟

 دلیل اینکه این مدل موکت ها  احساس نرمی بسیاری ایجاد می کنند، در مرحله اول الیاف مورد استفاده در ساخت آنهاست که بسیار ریزتر از الیاف موکت سنتی هستند. رشته های ظریف نسبت به رشته های ضخیم تر احساس نرمی بیشتری ایجاد می کنند. ثانیاً، هر تخته موکت از تعداد رشته های الیاف بیشتری در مقایسه با موکت های استاندارد تشکیل شده است. برخی از مارک های موکت نرم، تا سه برابر، الیاف بیشتری نسبت به موکت سنتی دارند.

الیاف اضافی موجود در موکت های نرم تراکم این موکت ها را افزایش می دهد و این باعث می شود فشار جاروبرقی بر روی آنها سخت تر شود. برخی از مصرف کنندگان می گویند قبلاً مشکلی روی موکت قدیمی خود نداشتند اما مانور بر روی این موکت ها برایشان سخت شده است..

خصوصیات جاروکشی ایده آل

مطمئناً حالت این موکت ها به معنای این نیست که موکت های نرم نمی توانند جارو شوند. بسته به نوع جارویی که دارید، ممکن است برای جاروکشی این موکت جاروبرقی خود را با تجهیزاتی مناسب مجهزتر کنید. چندین ویژگی که می توانید در جاروی جدید به دنبال آن باشید تا بتوانید در مراقبت از موکت نرم خود راحت تر باشید، عبارتند از:

ارتفاع قابل تنظیم

بسیاری از جاروبرقی ها بسته به سطحی که برای آن استفاده می شوند می توانند بالا یا پایین بیایند. این ویژگی برای اطمینان از وجود جریان مناسب هوا برای موکت های نرم ضروری است.

درجه خیلی پایین جاروبرقی موکت، نه تنها عبور غبار از الیاف را غیرممکن می سازد بلکه می تواند برای موکت نیز مضر باشد. مکش به معنای بلند کردن ذرات خاک از الیاف است اما اگر خیلی نزدیک به پشت موکت شود می تواند موکت را کمی از بالشتک زیر آن بلند کند که در نهایت می تواند منجر به کمانه شدن موکت شود.

علاوه بر این، برس جاروبرقی می تواند به الیاف موکت آسیب برساند. برای کمک به رفع خاک و نرم کردن الیاف، برس چرخان در صورت نزدیک بودن به الیاف بسیار ساینده است و منجر به حالت به اصلاح شکوفه دار شدن موکت شده و باعث ایجاد ظاهری غیرطبیعی و کرکی شود.

موکت

کارشناسان توصیه می کنند با بالاترین میزان ارتفاع از جاروبرقی خود شروع کنید. اگر فشار بیش از حد کم بود و به نظر نمی رسد که با الیاف تماس برقرار کند یک درجه آن را پایین بیاورید تا زمانی که قلم مو روی نوک الیاف قرار بگیرد یا دقیقاً بالای آن ها باشد.

چرخ های بزرگ

جاروبرقی های ایستاده با چرخ های بزرگتر به راحتی می توانند برای الیاف بلند و متراکم موکت استفاده شوند. زمان انتخاب جاروبرقی، اندازه چرخ را نسبت به طول الیاف موکت در نظر بگیرید.

وجود نوار زننده (اختیاری)

بسیاری از جاروبرقی ها به منظور پاکسازی کامل بین الیاف موکت از نوار زننده یا نوار قدرت استفاده می کنند. لبه های این نوار می توانند مشکلات خاصی برای برخی از مدل های موکت ایجاد کنند. از نوار قدرت نباید در موکت های گره دار (مانند بربر) یا در مدل های بسیار بلند و ضخیم پرالیاف یا زینتی استفاده شود.

به دنبال جاروبرقی ای باشید که گزینه خاموش کردن یا حذف نوار قدرت و تعویض آن را فقط با اتصال سرک مکش داشته باشد.

جاروبرقی مناسب

مسئله دشوار انتخاب جاروبرقی به اندازه ای بزرگ شده که یکی از سازنده های بسیاری از موکت های نرم با لیستی از جاروبرقی های های توصیه شده برای موکت های نرم به این مشکل پاسخ داده است.

مزایای موکت نرم بیشمارند، اما تقریباً مانند هر چیز معایبی نیز وجود دارد. اگر در حال حاضر جاروبرقی با ویژگی های ذکر شده در بالا ندارید و قادر به خرید مدل جدید آن نیستید ممکن است موکت نرم بهترین گزینه برای شما نباشد. با این وجود موکت یک سرمایه گذاری بزرگ در خانه شما است و هزینه داشتن ابزار مناسب (مانند جاروبرقی) برای مراقبت و ترمیم آن ارزش عملکرد خوب و لذت بردن از آن را دارد.

موکت

شما بیننده محترم این مقاله ، برای خرید انواع موکت موجود در بازار می توانید از طریق سایت فروشگاهی مای دکوری اقدام فرمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()