سبد خرید 0

استفاده از پارکت لمینت در آشپزخانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 13 مرداد 1399 در ساعت 9 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده پارکت لمینت در آشپزخانه

 سوال خاصی که اکثریت خریداران از ما می پرسند درباره این است که آیا پارکت لمینت در آشپزخانه استفاده می شود؟ کدام متریال شیک ومرغوبی را برای پوشاندن کف آشپزخانه استفاده کنیم؟ روزانه با بسیاری از آنان در این گونه زمینه ها گفتگو می کنیم و مشاوره های لازم را به آنان انتقال می دهیم بنابراین بهتر دیدیم در طی یک مقاله از پارکت لمینت و کاربرد یا نگهداری بهتر آن در فضای آشپزخانه صحبت کنیم.

در پاسخ به سوالات بالا باید بگوییم چنان چه تمایل به ایجاد یک تغییر خاص در فضای آشپزخانه خود دارید و برایتان خوش نما شدن و مدرن به نظر رسیدن این مکان خیلی اهمیت دارد پس حتما به سراغ این نوع پارکت های بادوام و خاص برای آشپزخانه خود بروید. یکی از مزایای این نوع پوشش ، همخوانی داشتن با سلامت بدن است بدین ترتیب که سطح لمینت حالت ارتجاعی دارد و وقتی روی آن بایستید، فشار زیادی به پاها وارد نمی کند و با توجه به این که اکثر خانم ها ساعات زیادی را باید در آشپزخانه روی پا بایستند این نکته برای حفظ سلامت کمر و کف پا خیلی مهم است.

آشپزخانه

انتخاب رنگ لمینت آشپرخانه یک نکته بسیار مهم است زیرا که هرچه دقت بیشتری با توجه به فضای آشپزخانه و رنگ کابینت ها و وسایل آن داشته باشید رنگ لمینت را بهترمی توانید برگزینید و فضای خانه را زیباتر و دلپذیرتر کنید. اگر در انتخاب همرنگ کابینت و لمینت یک تکه فرش تیره رنگ نیز استفاده کنید تا کمی کنتراست در محیط ایجاد شود و در نهایت این فضا چشم نوازتر به نظر برسد. به طور کلی، طیف قهوه ای رنگ لمینت از کم رنگ و ملایم تا پررنگ و تیره ، بسیار شیک و نمادارهستند.

آشپزخانه

به عنوان مثال، کابینت های کرم رنگ و کف لمینت روشن با یک قطعه فرش قهوه ای یا گردویی رنگ، زیباتر جلوه می  کند. در آپارتمان های امروزی به دلیل نزدیکی مکان آشپزخانه و سالن به یک دیگر، بهترین حالت این است که به نورسالن و آشپزخانه و کوچکی یا بزرگی فضای آن دقت کنید. اگر فضای کوچکتری دارید از رنگ ملایم لمینت استفاده کنید تا فضا را بزرگتر جلوه دهید. اگرفضایی بزرگتر داشته باشید بهتر است از لمینت تیره استفاده کنید در عوض رنگ کابینت ها روشن تر باشند تا یک تضاد زیبا و منحصربفرد ایجاد شود. در هر صورت سلیقه چینش و انتخاب رنگ در خانه های امروزی بسیار مهم است چرا که احساس خستگی و کسلی در جلوه بصری را کمتر می کند.

اما روش نگهداری این گونه پارکت در فضایی که احتمال ریخته شدن آب یا مایعات و حتی روغن در آن خیلی زیاد است باید در برنامه کاری روزانه شما قرار گیرد تا دوام و ماندگاری لمینت حفظ گردد.

آشپزخانه

 نکته با اهمیت راجع به شستشو و نگهداری لمینت آشپزخانه این است که این نوع پارکت ضد آب نیست و برای دوام و ماندگاری بیشترشان همیشه باید محیط را تمیز و خشک نگه دارید و از پارکت های ویژه آشپزخانه که مقاومت بهتری برای این محیط دارند استفاده کنید. بنابراین اگر شست و شوی منظم و به موقع داشته باشید لمینت آشپزخانه خیلی خوب عمر می کند. مضاف بر این، در راستای سالم نگه داشتن لمینت آشپزخانه سعی کنید از گذاشتن اجسام داغ روی آن بپرهیزید و همچنین دمای آشپزخانه را درحالت معتدل و مناسب قرار دهید نه خیلی گرم و نه خیلی سرد بدین ترتیب سالهای زیادی از زیبایی پوشش آشپزخانه خود استفاده خواهید نمود.

آشپزخانه

 

  • شستشوی لمینت

روش شستشو با یک تی نمدار به آسانی قابل تمیز کردن است و نیاز به ریختن آب زیاد و یا شستشو با شیلنگ ندارد. اگر حتی لکه چربی یا روغن روی لمینت ریخته باشد، جای نگرانی نیست و می توان تنها با یرختن چند قطره مایع ظرفشویی روی سطح کشیدن تی مرطوب و نمناک آشپزخانه را نظافت کرد.

  • نکته لمینت آشپزخانه

شاید یکی از حساسیت لمینت در آشپزخانه نحوه نصب با در نظر گرفتن هزینه زیرسازی است و این کار از عهده خود مصرف کننده بر نمی آید چنانچه سطح زیرین لمینت صاف  و تمیز نباشد نیاز به زیرسازی و هموار ساختن کف آشپزخانه است در غیر این صورت، تایل ها یا همان ورقه های پارکت، به درستی کنار هم جفت نمی شوند و سطح یکسان و زیبایی را ایجاد نمی کنند. بنابراین نصب لمینت کاملا یک کار تخصصی است و باید به نصاب حرفه ای سپرده شود و برای نصب آن باید هزینه ای را در نظر بگیرید که با خیال راحت اطمینان پیدا کنید کف آشپزخانه با سطحی هموار و زیبا پوشانیده می شود و لمینت ها شکل موجی شکل یا شکستگی به خود نمی گیرند.

سطح زیرین اگر کچی باشد بعد از سال ها حتما دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده است حتما برای نصب پارکت  لمینت نیاز به تعمیر و بازسازی دارد چنان چه سیمانی یا سرامیکی هم بوده در طول استفاده ممکن است دچار فررفتگی و یا شکستگی شده باشد پس برای نصب لایه جدید لمینت نیاز به یکدست سازی و پرکردن فضای سوراخ ها دارد وگرنه تایل های لمینت ها یا همان ورقه های پارکت، به درستی کنار هم جفت نمی شوند و سطح یکسان و زیبایی را ایجاد نمی کنند. ممکن است خیلی زود کلیلک ها جدا شوند و یا سطح کمی برآمدگی پیدا کند . بنابراین نصب لمینت کاملا یک کار تخصصی است و باید به نصاب حرفه ای سپرده شود و برای نصب آن باید هزینه ای را در نظر بگیرید که با خیال راحت اطمینان پیدا کنید کف آشپزخانه با سطحی هموار و زیبا پوشانیده می شود و لمینت ها شکل موجی شکل یا شکستگی به خود نمی گیرند . حتی می توانید از او بخواهید چینش کنار هم تایل ها را به شکل های متدوال خاصی که دارند تغییر دهد و تنوعی در نمای چینش تایل ها هم داشته باشید مثل حالت ضربدری ؛ آجری و ... . در نهایت با رعایت نکاتی که ذکر شد سالیان سال می توانید از ماندگاری پارکت لمینت های منزلتان لذت ببرید.

 

آشپزخانه

 در فروشگاه مای دکوری برندهای متعددی از پارکت لمینت ها با کیفیت و AC های مرغوب جهت نصب در آشپزخانه موجود می باشد، که مشتریان محترم می توانند از طریق ثبت در سایت و یا تماس با ما پارکت مورد نظر خود را تهیه نمایند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()