سبد خرید 0

7 دلیل برای علاقه به پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 19 مهر 1399 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

7 دلیل برای علاقه به پارکت لمینت

 پارکت لمینت

با بیان عبارت پارکت لمینت دیگر نیازی به تعریف و توضیح بیشتر آن نیست. امروزه لمینت یکی از بهترین گزینه ها برای پوشاندن کف است که دارای ظاهری زیبا، اقتصادی و قابلیت نصب سریع است. به طور خلاصه، کفپوش لمینت ساخته شده از یک پایه چوب به صورت تخته ای با خرده های چوب است که توسط یک لایه تزئینی و سپس یک لایه سایشی شفاف پوشانده می شود. این ماده ویژگی های جذاب دیگری دارد که به راحتی شما را متقاعد می کند آن را به عنوان یک گزینه برتر برای کفپوش خود در نظر بگیرید.

لمینت و محیط های مرطوب

کفپوش های لمینت در معرض آسیب رطوبت قرار دارند. بنابراین بهتر است آن ها را از دستشویی و اتاق های لباسشویی که در آن خطر دائمی جاری شدن آب وجود دارد دور نگه دارید. با این حال، در اینجا سه ​​مکان مرطوب و جذاب وجود دارد که می توانید از لمینت در آن ها استفاده کنید:

    اگر لمینت به طور مناسب با عایق بخار نصب شده است می توانید آن را در زیرزمین استفاده کنید.

    از آن در انباری استفاده کنید؛ اگرچه در صورت نفوذ آب به زیر کفپوش خطر حداقلی وجود دارد.

    اگر لمینت با درزهای محکم و لبه های کامل شده نصب شده است، می توانید از آن در آشپزخانه استفاده کنید.

نصب سریع

به طور واضح نصب لمینت بسیار سریع است. به این معنی که شما می توانید در یک روز کف یک اتاق لمینت نصب کنید. هیچ نظافت سختی برای بعد کار وجود ندارد زیرا نیازی به مخلوط دوغاب یا ملات نیست. لمینت مانند یک پازل است. شما می توانید با استفاده از اره گرد سبک، یا حتی اره دستی یک تخته لمینت را برش دهید تا متناسب گردد. هنگامی که لمینت به صورت کامل و محکم نصب شود، کف اتاق دارای سطحی صاف و بی نقص است.

می توانید خودتان آن را انجام دهید

از آنجا که نصب کفپوش لمینت بسیار آسان است حتی برای افراد مبتدی کار نصب آن عالی است. لمینت نازک و انعطاف پذیر است، بنابراین قبل از اینکه بتوانید کار را شروع کنید، سطح زیرین شما باید صاف و یکدست باشد. اما اگر کف زیرین شما عاری از نقص نباشد، لمینت با مقدار کمی آسیب به آن به سرعت خراب می شود.

سریع برداشته می شود

اگر می خواهید کفپوش خود را به روز کنید، کشیدن و جدا کردن آن آسان است. از آنجا که این یک نوع کف شناور است، لمینت به زیر سطح متصل نیست بنابراین هیچ زحمتی و نیرویی برای جدا کردن و کندن چسب نیاز نیست. پیچیده ترین قسمتی که باید انجام دهید این است که هر تخته پایه و قالبی را که لبه های کف را نگه می دارد حذف کنید. سپس، حذف نصب به همان سرعتی است که یک اره منبت کاری بدون چسب را از هم جدا کنید.

ضریب برجسته شدن لمینیت

با وجود پایه تخته فیبر با چگالی بالا، به سختی قابل درک است اما انتظار وجود انعطاف پذیری در سطح ظریف لمینت وجود دارد و بیش از پوشش های سخت کف مانند سنگ، سرامیک، پرسلین یا بتن، در لمینت این فاکتور اهمیت می یابد. اما اگر کفپوش پس از نصب حالت اسفنجی داشته باشد، به عیب یابی نیاز دارد.

دوام بالا

کفپوش لمینت اغلب ضعیف تلقی می شود اما درست نیست. در واقع کفپوش لمینت می تواند پایدارتر از چوب سخت باشد. در حالی که کفپوش چوب سخت زیبا و با دوام است، می تواند تاب بخورد؛ سنگ طبیعی و کاشی و سرامیک می تواند ترک بخورد و حتی لایه نازک روکش چوب مهندسی شده در نهایت می تواند به پایه تخته سه لای آن برسد.

ساختار لمینت آن را با دوام تر می کند. لمینت دارای یک لایه سایشی نازک و شفاف است که باعث می شود کفپوش مستحکم و در برابر خراش مقاوم باشد. یک بطری شیشه ای را روی کفپوش لمینت بیندازید. احتمال زیادی وجود دارد که از روی سطح بپرد در مقابل روی کاشی یا سنگ که روی آن خواهد شکست.

تمیز کردن آسان

در بهترین نصب، کفپوش لمینت دارای درزهایی محکم است. بنابراین کفپوش نمی تواند خرده ریزها را به دام بیندازد. اما حتی از قطرات کوچک نیز نباید در کفپوش های لمینت صرف نظر کرد. بهترین روش تمیز کردن استفاده از پارچه ای مرطوب یا اسپری است. استفاده از طی توصیه نمی شود زیرا آب می تواند حتی در نازک ترین شکاف های به اندازه تار مو نیز نفوذ کند.

طراحی ارتقا یافته

هنگامی که هدف سعی در تقلید از ظاهر مواد طبیعی بود، کفپوش لمینت جعلی به نظر می رسید زیرا از فناوری قدیمی برخوردار بود. امروزه تولید کنندگان لمینت با تولید محصولی با بافت سطحی درشت تر، جذابیت بصری ایجاد کرده اند.

انواع بیشتر چوب

لمینت در تقلید از گونه های چوب معمولی مانند بلوط، توس، افرا و گیلاس بهتر عمل کرده است. در حال حاضر لمینت در گونه های غیرمعمول تری مانند ساج و چوب ماهون وجود دارد. انواع مختلفی مانند ظاهر چوب کهنه و تراشیده شده با دست نیز وجود دارند.

داشتن اندازه های مختلف

تخته های لمینت معمولی  3 / 2/1 اینچی هنوز محبوب هستند. اما اندازه تخته ها گسترش یافته است. شما می توانید تخته های لمینت را در عرض هایی که اندازه آنها 7 / 4/3 اینچ است هم خریداری کنید.

منبت کاری بهتر

نقش برجسته روش ساختی است که بافت دانه چوب را به سطح لمینت می دهد. نقش برجسته عمیق تر، مانند خطوط موجود در چوب، طرح های واقع گرایانه تری را ارائه می دهد.

طرح هایی پرشکوه تر

این نوع طرح، نقش برجسته را به سطح بالاتری می برد. به جای نقش برجسته در نقاط تصادفی روی تخته، لمینت دقیقاً نقشی مانند یک تکه چوب دارد و دانه ها، گره ها و همه چیز برجسته است. این سبک را بیشتر در اشکال برتر شرکت های کفپوش مانند آرمسترانگ یا شاو خواهید یافت.

 

بسیاری از برندهای معتبر و پر مصرف پارکت لمینت در سایت فروشگاهی مای دکوری موجود می باشند، نام هایی چون: پارکت امپریال ، پارکت آرتا ، پارکت دنیز ، پارکت ایشیک ، پارکت مکس فلور و ده ها برند مشهور دیگر.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()