سبد خرید 0

6 گزینه خلاقانه برای ساخت سقف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 21 مهر 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

6 گزینه خلاقانه برای ساخت سقف

 

سقف که گاهی اوقات به عنوان دیوار پنجم نامیده می شود، در هنگام بازسازی خانه اغلب نادیده گرفته می شود. سقف که به صورت یک سطح خشک و گچی ساخته می شود، معمولاً با یک کار ساده رنگ آمیزی و با رنگ سفید مات به دست می آید و بس. فروشگاه های رنگ به یک دلیل مقادیر زیادی از رنگ «سفید سقفی» را نگهداری می کنند؛ بسیاری از خانه ها کاری بیش از رنگ آمیزی سفید با سقف ها ندارند. حداکثر ممکن است آن را تیره تر از دیوارها یا با برخی از رنگ های سرگرم کننده و غیرمعمول مانند زرد، نارنجی یا بنفش رنگ کنند. اگر از تزئینات استفاده شود، معمولاً چیزی بیشتر از قالب تاج یا مدالیون دور چراغ سقف چیزی نیست.

اما نظر شما درباره تجدیدنظر در سقف چیست؟ در اینجا پنج سقف سنتی وجود دارد که ممکن است بخواهید برای خانه خود انتخاب کنید. همه آنها کاملاً جالب هستند.

1- سقف گچی تخت سنتی

 سقف

این ساده ترین سقف ممکن است؛ سقفی تخت و بدون تراش ساخته شده از پانل های دیواری معمولی که سپس رنگ آمیزی شده یا گاهی با نوعی بافت پوشانده می شوند.

اگر می خواهید ارزانترین سقف ممکن را داشته باشید یا می خواهید سقف شما از نظر بصری بلند به نظر برسد، این مورد انتخاب خوبی است. سقف گچی تخت که با رنگ سفید رنگ آمیزی شده است زیاد توجه قرار نمی گیرد و سایر قسمت های اتاق مورد توجه خواهند بود. برای مثال در مواردی که اصلاح دیوارها یا وسایل خانه از نظر بصری پیچیده هستند، یک سقف سفید می تواند جلوی شلوغی بیش از حد را بگیرد.

ورق پنل های دیوار خشک با اندازه های 8 × 4 فوت یا 12 × 4 فوت مستقیماً به تیرچه های سقف بالایی متصل می شوند. درزهای بین ورق ها با ترکیب دیوار خشک پر می شوند و به طور صاف ماسه می شوند. لبه های سقف به طور یکپارچه با دیوارها همخوانی دارند.

2- سقف هایی با تیرک های در معرض دید: منظره شهری در اوایل قرن 20

 سقف

در این روش سقف کاملاً بدون پوشش باقی مانده و بدین ترتیب تیرهای اصلی تکیه گاه و همچنین تیرچه ها و تخته های کفی طبقه بالا در معرض دید قرار می گیرند. اعضای قاب و کفی در معرض دید آن معمولاً با رنگی یکنواخت رنگ آمیزی می شود.

این سبک نمای سقف شهری و صنعتی در اوایل قرن 20 را ایجاد می کند. یا به طور تقریبی می تواند ظاهر خانه تونی مارتا استوارت را ایجاد کند.

این مدل سقف را می توان با برداشتن پوشش سقف موجود به صورت عطف به ماسبق ایجاد کرد. اما ممکن است اجزای ناخوشایندی وجود داشته باشد، مانند سیم های برق و لوله هایی که از طریق تیرچه ها عبور می کنند. تجهیزات فوق بعضاً جالب نیستند، مانند زمانی که از صفحات ویفر برد یا MDF برای قسمت بالایی طبقه زیرین استفاده می شود.

اگر تجهیزات مکانیکی قابل مسیریابی دوباره باشند هنوز ممکن است لازم باشد با میخ و بست هایی که از کف قسمت بالایی بیرون می آیند مقابله کنید. همه این موارد قابل کنترل هستند، هرچند آسان نیستند. ایجاد چنین ظاهری با ساخت و سازهای جدید یا هنگام بازسازی عمده هنگام استفاده از تجهیزات مکانیکی جدید آسان تر است.

3- سقف قطره ای به صورت جزئی: ایجاد مرزهای بدون دیوار

 سقف

با این طرح، یک قسمت از سقف از سقف اصلی اطرافش پایین می آید.

این سبک احساس کاملاً مدرنی به خانه شما می بخشد. ممکن است بخواهید از این سبک برای پنهان کردن روشنایی یا تعریف فضایی کوچکتر در یک اتاق بزرگتر با کانسپت باز، مانند یک اتاق نشیمن یا آشپزخانه استفاده کنید. از نظر بصری، این مرزها یک فضا را بدون نیاز به دیوار مشخص می کنند.

این ظاهر را می توان به صورت دلخواه، در حین بازسازی ایجاد کرد. «سقف دوم» شما می تواند از دیوار خشک یا چوبی ساخته شود و روی تخته های معلق آویزان شود. همچنین می تواند به عنوان یک ویژگی در ساخت و ساز اصلی برای یک خانه جدید یا اتاق بزرگ در نظر گرفته شود.

4- سقف های خزانه ای: یک دنیای قدیمی، به سبک اروپایی

 سقف

با این روش، سقف توسط چارچوبی از تیرهای برآمده به مربع ها یا مستطیل های کوچکتر تقسیم می شود. به نظر می رسد تابلوهایی جداگانه به سمت بالا «فرو می روند». قسمت های تقسیم کننده این صفحات فرو رفته را می توان با رنگی در تضاد با قسمت فرو رفته قرار داد یا می توان آنها را به صورت چوبی بدون رنگ باقی گذاشت.

این سبک به اتاق جلوه ای زیبا از دنیای قدیم می دهد. باید کم استفاده شود. اگر در هر اتاق خانه استفاده شود زننده می شود. اتاق ناهارخوری، اتاق خواب و اتاق های تفریحی خانوادگی مکان های محبوب برای استفاده از این روش هستند.

اینگونه سقف ها در واقع به سمت بالا فرو نمی روند. این همه توهم است. آنها می توانند در حین ساخت و ساز جدید توسط نجاران ماهر ایجاد شوند. برای کاربردهای مقاوم سازی، می توان چنین فرآیندی را با کادربندی و بوکس در تیرهایی در برابر سقف اصلی ایجاد کرد. همچنین چندین کیت در دسترس است، مانند سیستم Tilton که به شما امکان می دهد این مدل را در بالای یک سقف گچی تخت موجود ایجاد کنید. سیستم هایی مانند تیلتون گران هستند اما واقعی به نظر می آیند.

از راه حل های ارزان تر مانند پنل های سقف خزانه ای که همراه با شبکه های سقف افتاده کار می کنند، دوری کنید. اینها معمولاً قانع کننده نیستند؛ زیرا قسمت های فرو رفته کاملاً کم عمق هستند. هیچ کس آنقدر گمراه نمی شود که فکر کند این یک سقف خزانه ای واقعی است.

5- سقف سینی مانند: فضای بیشتر، گنبد کمتر

 سقف

سقف سینیمانند، همانند سقف خزانه ای است، با این تفاوت که فقط یک خزانه (صندوق) دارد. به نظر می رسد نود درصد سقف به سمت بالا «فرو می رود» و ظاهراً 10 درصد قسمت محیطی در ارتفاع معمول سقف باقی مانده است.

این طرح احساسی دنج در اتاق ایجاد می کند و باعث می شود وسایل روشنایی غیرمستقیم در قسمت محیط آن پنهان شوند. اگر احساس ظرافت موجود در سقف های طاقدار را دوست دارید اما از ظاهر طاقدار به گونه دهه 1980 متنفر هستید، سقف های سینی مانند یک گزینه عالی است.

این نوع سقف وقتی بخشی از ساخت و ساز اصلی نیست، با پایین آوردن سطح محیط با سقف افتاده ایجاد می شود. بنابراین، در اتاق هایی با سقف بلند با ارتفاع 9 فوت یا بیشتر بهتر است. از نظر ساختاری، اساساً یک خزانه پایین است که اتاق را دور می زند با یک جعبه 2×2 و 4×2 قاب می گیرد سپس با اجزای دیوار خشک پوشانده می شود. برای یک برقکار قبل از اتمام کارش، سیم کشی وسایل روشنایی در قاب توخالی قسمت پایین آمده بسیار آسان است.

6- سقف های طاقدار: فضای بیشتری برای نفس کشیدن

 سقف

در اصیل ترین خانه های دهه 1980 کاربرد داشتند. سقف های طاقدار برای مدتی از مد افتادند اما به دلیل وجود کیفیت جلوگیری از هدر رفتن انرژی، دوباره به آرامی محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد. در این طرح، سطح سقف کامل یک اتاق نمای پروفیل های سقف زاویه دار را بغل می کند و فضایی را اشغال می کند که در بیشتر خانه ها متعلق به اتاق زیر شیروانی یا طبقه دوم است.

این طرح سقف احساس فضا و هوای بیشتری را ایجاد می کند. این یک روش اصلاحی محبوب برای «اتاق های بزرگ» و سایر فضاهای کانسپت باز است.

این نوع سقف تقریباً همیشه در طرح اصلی خانه تعبیه می شود، زیرا ساخت آن به صورت مجزا مشکل است. به خصوص در خانه ای که با خرپا های سقفی ساخته شده است. اگر یک سازنده آن را به این شکل طراحی کرده باشد، یک سقف طاقدار می تواند در یک پروژه هنگام جمع شدن اتاق به انجام برسد.

سقف طاقدار غالباً به عنوان «خون آشام انرژی» در نظر گرفته می شود زیرا در فصل گرما، گرما ابتدا باید طاق بالاتر اتاق را پر کند قبل از اینکه به فضای اصلی برسد.

 

فروشگاه اینترنتی مای دکوری مجری و عرضه کننده سقف کاذب پی وی سی و سقف کناف نیز می باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()