سبد خرید 0

نحوه نصب موکت روی پله ها

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 23 مهر 1399 در ساعت 14 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه نصب موکت روی پله ها

 نصب موکت پله

نصب موکت روی پله ها ممکن است کاری با نیاز به مهارت بالا و وقت گیر باشد، اما می توان حتی توسط تازه کاران با کمی درک و صبر به آن تحقق بخشید. هنگامی که موکت خود را انتخاب کردید و پله های خود را اندازه گیری و آماده کردید، آماده اید که موکت جدید خود را نصب کنید. قبل از شروع حتماً اصطلاحات مربوط به قسمت های مختلف راه پله را بیاموزید. اگر شما به زبان مشابه دستورالعمل ها صحبت می کنید پیگیری بسیار ساده تر خواهد شد.

وسایل و لوازم مورد نیاز

  • موکت
  • منگنه
  • زانویی
  • ابزار برش

روش کلاه فرانسوی

روش کلاه فرانسوی موکت را در لبه آج قرار می دهد. برای رسیدن به خیز پله دماغه را برجسته می کند، سپس مستقیم از پایین بلند می شود. از پایین راه پله شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید؛ مگر اینکه مراحل دشوارتر کار در پایین باشد.

منگنه موکت

موکت را به قسمت خیز پله پایین بچسبانید. دماغه منگنه را بین الیاف نگه کنید بنابراین الیاف موکت زیر منگنه گیر نمی کند و گودال در موکت ایجاد نمی کند. اگر با منگنه الیاف را گرفتید با استفاده از یک پیچ گوشتی صاف آن را به آرامی بیرون بیاورید.

موکت را در زیر دماغه آج با منگنه ببندید و موکت را به دور دماغه و روی نوار تار در پشت آج بپیچید. با استفاده از ضربه گیر زانویی، موکت را محکم به پشت آج کشیده و در جای خود نگه دارید تا منگنه ها به پشت آج نواری زده شود.

با قرار دادن ضربه گیر به سمت دیواره کناری و کشش در آن جهت، روی نوارهای کناری نیز پیچ کشیده می شود.

موکت اضافی را بردارید

وقتی موکت به طور محکم بسته شد آن را کاملاً مرتب کنید. مراحل کار را به همین روش تکرار کنید. در حالی که روند اصلی به همان شکل باقی خواهد ماند، نوع راه پله ای که با آن کار می کنید نحوه اتمام نصب را تعیین می کند. شما باید تعیین کنید که کدامیک از پله های کلاه دار، پله های ناجور، گاو نر یا پله های هالیوودی را دارید.

پله های کلاه دار

اگر پله در دو طرف با پایه های باز نرده همراه باشد، باید موکت را در اطراف هر پایه برش داده و از طرف دیگر دوباره به هم متصل کنید. ابتدا آج را همانطور که در بالا توضیح داده شد نصب کنید. بعد یک شکاف مستقیم در راستای هر پایه تا لبه موکت، دور از پله ایجاد کنید. موکت را به دور هر پله بپیچید. اگر  پله های چوبی بزرگی دارید، ممکن است مجبور شوید مقداری موکت اضافی اطراف هر پایه را مرتب کنید.

هنگامی که موکت را دور پایه ها آوردید، آن را به اطراف پله بپیچید و آن را در زیر سوراخ کناری ببندید. برای ایجاد زاویه 90 درجه در جایی که کنار پله است و با قسمت جلوی پله همخوانی دارد، از گوشه به سمت خارج موکت، شکافی را به صورت مورب ایجاد کنید. سپس موکت می تواند دور هم جمع شود تا کل پله را بپوشاند.

پله های ناجور

اگر پله هایی به شکل ناجور یا منحنی دارید، موکت را به همان روشی که در بالا ذکر شد، بر روی خیز پله نصب کنید. برای آج، همانطور که در بالا گفته شد با بستن موکت به کف زیر دماغه شروع کنید و موکت را مستقیم روی لب و روی آج بیاورید. تنها تفاوت اصلی این است که مقدار بیش از حد موکت برای اصلاح وجود خواهد داشت.

موکت روی یک پله منحنی باید مستقیماً از سوراخ آج خارج شود. در غیر این صورت هنگام نگاه کردن به پله از پایین، کج به نظر می رسد.

گاو نر

پله ای که لبه بیرونی آن دارای انحنا باشد، گاو نر نامیده می شود. این شکل معمولاً در پایین پلکان به عنوان اولین پله یافت می شود. موکت را می توان با ایجاد شکافی که به این منظور ساخته شده است و خم کردن موکت به دور انحنا، به دور لب منحنی پله پیچید. بسته به عمق پله، ممکن است لازم باشد که دو یا سه شکاف ایجاد کنید تا بتوانید پوشش مناسب را به دست آورید.

به طور معمول تکنسین های موکت، موکت قسمت برجستگه پله گاو نر را جدا از آج نصب می کنند تا پیچیدن موکت در اطراف منحنی را آسان کنند.

پله های هالیوودی

به پله هایی که فاقد خیز پله باشد پله هالیوودی گفته می شود. نصب اینها کاملاً ساده است. همان روند کلی اعمال می شود به جز اینکه موکت کاملاً دور آج پیچیده شده و زیر آن منگنه می شود.

روش آبشاری

اگر روش کلاه فرنگی برای نصب موکت کمی طاقت فرسا به نظر می رسد یا موکت خیلی ضخیم است، از روش آبشاری استفاده کنید. در این روش نصب موکت ساده تر در نظر گرفته می شود اما لزوماً کاملاً صیقلی به نظر نمی رسد. موکت به لبه آج متصل می شود و سپس پایین می آید تا پشت آج پله بعدی را بدون چسباندن آن به رویه، ببینید.

برای انجام روش آبشار ، همان مراحل را دنبال کنید اما از مرحله ای که نیاز به اتصال موکت زیر آج است، صرف نظر کنید. موکت اضافی را در انتها ببرید.

 

فروشگاه اینترنتی مای دکوری لیست کاملی از انواع موکت نظیر: موکت داغی ، موکت نمدی ، موکت چاپی ، موکت پرزکوتاه و موکت تافتینگ را در بخش عرضه موکت خود دارد که همگی مناسب نصب بر روی پله نیز می باشند.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()