سبد خرید 0

طراحی به سبک روستایی چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 9 شهریور 1399 در ساعت 13 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی به سبک روستایی چیست؟

 

احتمالاً هنگام توصیف دکوراسیون منزل، یک میلیون بار یا بیشتر اصطلاح «روستایی» را شنیده اید، که یکی از آن سبک هایی است که سخت می توان آن را توصیف کرد. این که آیا شما در حال جستجو در یک خانه زیبا و شیک و یا یک کلبه دورافتاده در جنگل هستید؛ چگونه می دانید چه چیزی در واقع این سبک خاص را ایجاد می کند؟  آیا میخواهید از فضا و شلوغی شهری فاصله بگیرید؟ آیا میخواهید آرامشی روستایی در محیط شخصی خود داشته باشید؟  چند عنصر اصلی وجود دارد که شما نیاز دارید تا خانه خود را این شکلی قرار دهید. هنگامی که این عناصر را کمتر کنید کار شما بسیار آسان است.

دکوراسیون روستایی چیست؟

به طور خلاصه، دکوراسیون روستایی می تواند بسیاری از سبک های مختلف طراحی را پوشش دهد. این مدل دکوراسیون نوعی از طراحی را توصیف می کند که طبیعی، قدیمی، ارگانیک و شاید حتی کمی خشن باشد. سایر سبک های طراحی محبوب مانند خانه های واقع در مزرعه، توسکانی یا ساحلی نیز می توانند به عنوان سبک روستایی توصیف شوند، اما برای پذیرش این نگرش می توانید به راحتی فاکتورهای هر یک از آنها را مخلوط کنید.

برای داشتن خانه ای روستایی، نیازی به زندگی در یک کلبه سیاه ندارید فقط باید روی طبیعی و ارگانیک بودن تأکید داشته باشید. بیشتر قطعات دکوراسیون روستایی از چوب واقعی ساخته شده است که گاهی اوقات فقط با ملایمت تغییر می کند و یا کاملاً طبیعی است. چوب، مواد اولیه و عناصری که مستقیماً از زمین به دست می آیند بهترین انتخاب هستند.

دکورهای روستایی کاملاً بی تکلف است. این یک نوع طراحی است که بسیار در دسترس و آرامش بخش است. می توان با داشتن یک پالت که رنگی های سنتی دارد، از آن استقبال کرد و احساس راحتی نمود. رنگه ای طبیعی و خنثی مانند زرد، سفیده، قهوه ای و خاکستری همه مهم هستند، اما معمولاً رنگ های گرم تر را انتخاب می کنند. بسیاری از رنگ های پررنگ را در خانه ای روستایی پیدا نخواهید کرد، بنابراین آن را تک رنگ و ساده نگه دارید.

 سبک دکور

ویژگی های اصلی سبک روستیک

چوب واقعی: هنگام طراحی خانه روستایی خود، چوب واقعی را روی سطوح انتخاب کنید. طرح روستایی غالباً از کفه های چوبی پهن و تا میزهای مجلل چوبی خانه، خود مواد را در صدر طرایح قرار می دهد. از انتخاب تکه هایی که کمی در مجاورت آب و هوا بودند و یا مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند نترسید. دکوراسیون روستایی به ندرت کامل است و درعوض بر نقص و کمبود شکوفا می شود.

بافت: صحبت از ریزه کاری است. از آنجا که دکوراسیون روستایی از مواد طبیعی زیادی استفاده می کند، انتظار داشته باشید که از اجزای متنوعی برخوردار باشد. چوب های خشن با دانه های آشکار، فرش های ساخته شده از الیاف طبیعی یا شومینه هایی از سنگ خام، همه عناصر مشترک دکوراسیون روستایی هستند. از هر چیزی که دارای درخشش و شفافیت است خودداری کنید زیرا می خواهید در یک فضای روستایی بتوانید بافت را ببینید و احساس کنید.

دست ساز: عناصر دکوراسیون روستایی اغلب بی نظیر و برخلاف هر قطعه دیگر است، بنابراین اگر می خواهید آن را تغییر دهید از قطعات دست ساز استفاده کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چند لوازم جانبی را از فروشگاه بزرگ خریداری کنید، اما وقتی نوبت به محوریت خانه شما می رسد، سعی کنید چیزها را با کمی دقت پیدا کنید.

سنگین: بر خلاف سایر سبک های تزئینی مرسوم، مد روز مانند سبک های مدرن و اواسط قرن، طراحی روستایی اغلب به عنوان طراحی سنگین توصیف می شود. میزهای چوبی آشپزخانه را با پایه های بزرگ مربع شکل یا نیمکت هایی با چرم ضخیم و تیره در نظر بگیرید.

ساده: تمرکز روستایی باید روی مواد باشد نه طرح؛ بنابراین بسیاری از قطعات فوق العاده ساده هستند. قفسه ها و صندلی های روان اجازه می دهد تا چشم به جای شکل مورد نظر روی مواد متمرکز شوند.

پرتوها: اگر پرتوهایی در معرض دید خود قرار داده اید، آنها را به همین روش نگه دارید. این که آیا این یک مزرعه روستایی یا یک خانه ساحلی توسکانی است، این پرتوهای در معرض دید هستند که طراحی را کاملا مجزا می کنند.

مواد مشترک

در طراحی روستایی همه چیز در مورد موادی است که از روی زمین می آیند. چوب های واقعی و ناصاف، سنگ سنگین و آجر واقعی همه عناصر مشترک دکوراسیون روستایی هستند. در قسمت مربوط به انتخاب پارچه، کنف، کرباس و کتان زیادی را در سرتاسر خانه در فرش و تکه های پارچه ای خواهید یافت.

در اتاق خواب همه ملافه هایی را که از پارچه کتان یا پنبه ارگانیک تشکیل شده اند، به رنگ های خنثی انتخاب کنید که بیش از حد رنگ نشده و طرح دار نشده باشند.

از کجا این ها را پیدا کنید!

پیشنهاد می کنیم میز ناهار خوری دست ساز یا میز قهوه چایخانه ای بخرید. خرده فروشی هایی وجود دارند که می توانید وسایل مربوط به دکوراسیون منزل روستایی را برای تکمیل مبلمان منزل خود در آنجا پیدا کنید.

بازار محلی شما ممکن است فروشندگان معدودی داشته باشد که بتوانند قطعات دکوراسیون روستایی سفارشی تهیه کنند که غالباً کمتر یا همان چیزی است که در فروشگاه های بزرگ خریداری می کنید.

دکوراسیون روستایی یکی از ساده ترین سبک های طراحی برای تفریح ​​است. فقط به دنبال مواد طبیعی و خاکی باشید و می توانید بدون کار زیاد این سبک را به سلیقه خود بسازید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()