سبد خرید 0

تمیز کردن کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 13 مرداد 1400 در ساعت 12 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ی ما بسیار علاقه مند هستیم که خانه ی خود را تنوع ببخشیم، و با نصب کاغذ دیواری می توانیم تغییرات بسیاری را در خانه ایجاد کنیم. اما سوال پیش می آید که بعد از نصب در صورت کثیف شدن چه اقداماتی باید انجام دهیم تا کاغذ دیواری ها در صورت کدر شدن تمیزشان کنیم. کاغذ دیواری گرد و خاک را جذب می کند. به همین دلیل ، اکثر کاغذ دیواری ها قابلیت این را دارند تا تمیز شوند و بسته به میزان کثیفی کاغذ دیواری، می توان کاغذ دیواری را با روش مناسب و ابزار مناسب، اما با کمترین سختی، مانند روز اول، گردگیری یا رنگ آمیزی کرد. با کمک مای دکوری روش های مختلف تمیز کردن کاغذ دیواری را به شما معرفی کنیم.

برای خرید چمن مصنوعی با ما تماس بگیرید .

1_ جنس کاغذ دیواری

ابتدا جنس کاغذ دیواری خود را مشخص کنید. تمیز کردن کاغذ دیواری وینیل (نوعی پلاستیک) کار دشواری نیست. کاغذ دیواری های پارچه ای گاهی اوقات با اکریلیک یا وینیل پوشانده می شوند که شستشوی آنها آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لکه را تمیز کنید اما مراقب باشید خیس نشوند. برای تمیز کردن کاغذ دیواری وینیلی از موادی که سبب ساییدگی می‌شود استفاده نکنید. اگر دیوار شما پوشش محافظ ندارد ، لطفاً آن را با یک اسفنج خشک تمیز کنید، زیرا شما با کمک یک اسفنج خشک بدون رطوبت می توانید به تدریج خاک را از کاغذ دیواری پاک کنید. مای دکوری آسان ترین روش ها را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید به خوبی مشکل خود را حل سازید.

2_ تمیز کردن کاغذ دیواری

یک مقدار مایع ظرفشویی را در یک کاسه آب گرم حل کنید. برای جلوگیری از رنگی شدن کاغذ دیواری با شوینده های رنگی، از یک ماده تمیز کننده مناسب استفاده کنید. یک حوله یا اسفنج را در محلول خیس کرده و آب اضافی را در یک سطل آب بریزید. ابتدا محلول را روی قسمتی از دیوار که به راحتی قابل مشاهده نیست آزمایش کنید. اگر کاغذ دیواری خراب نشده است ، مراحل تمیز کردن را شروع کنید. با حرکت بالا و پایین ، عمودی و دایره ای تمیز کنید. از شوینده زیاد استفاده نکنید زیرا مواد شوینده زیاد خاک را به دیوار می چسباند. لازم نیست از پارچه های مخصوص برای تمیز کردن استفاده کنید زیرا برای کاغذ دیواری مناسب نیستند. محلول پاک کننده را در نقطه کوچکی از دیوار دور از چشم خود آزمایش کنید تا از آسیب احتمالی کاغذ دیواری جلوگیری شود. سطوح پایین دیوار نسبت به مناطق دیگر کمتر نشان می دهد و برای آزمایش بهتر است.

3_ شستن و خشک کردن کاغذ دیواری

یک سطل آب و یک حوله تمیز بردارید و کاغذ دیواری را با آب تمیز بشویید. از آب زیاد استفاده نکنید. شما در نهایت دیوار مرطوب نمی خواهید. برای جلوگیری از خیس یا مرطوب شدن کاغذ دیواری، پاک کننده دیگری را بردارید و کاغذ دیواری را بلافاصله خشک کنید.

 

روش های گرد گیری کاغذ دیواری 

1_ گرد گیری با جارو برقی:

بهترین روش برای از بین بردن گرد و غبار از دیوار، استفاده از جاروبرقی است. قبل از شروع ، یک برس تمیز کننده دیوار را در جاروبرقی نصب کنید. بسته به طول لوله جارو برقی ممکن است به نردبان نیاز داشته باشید تا به بالاترین نقاط دیوار برسید. از ساییدن دیوار خودداری کنید. و آرام آرام به تمیز کاری ادامه دهید. با مای دکوری همراه باشید.

2_ جارو: 

پارچه را بردارید و روی برس جارو بگذارید. جارو را به چپ و راست به دیوار بکشید. این به حذف گرد و غبار از گوشه دیوار کمک می کند. جارو را از بالا روی دیوار بکشید و گرد و غبار را پاک کنید، این امر به شما کمک می کند تا همه چیز به خوبی تمیز شود.

برای خرید پارکت لمینت با ما تماس بگیرید .

3_ گردگیری با دستمال:

دیوار را مستقیماً با یک حوله تمیز کنید. اگر دیوار شما بلند است، می توانید از نردبان برای تمیز کردن گوشه های دیوار استفاده کنید. از بالای دیوار شروع کنید و گرد و غباری را که می بینید بردارید. اگر به تمیز کردن ادامه می دهید، مطمئن شوید که حوله تمیز است یک دستمال کثیف ممکن است لکه ای روی دیوار بگذارد.

  • پاک کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری

یک پاک کن ژله ای بردارید و آن را به آرامی روی کاغذ دیواری در ناحیه اثر انگشت بمالید. پاک کن هرگونه چربیباقی مانده از اثر انگشت شما را می گیرد و اگر کاغذ دیواری شما وینیل است می توانید از کمی آب و مایع ظرف شویی برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید، سپس یک پارچه مرطوب را روی آن قرار دهید.

  • پاک کردن مداد شمعی از روی کاغذ دیواری

گاهی اوقات امکان دارد کودکان دلبند شما شیطنت هایی انجام دهند و شما را ناراحت کنند، با وجود لکه ی مداد شمعی روی دیوار توسط کوک شما بهتر است از یک کاردک استفاده کنید و مداد شمعی را از دیوار بکنید. قسمتهای نرمتر را بردارید. دستمال توالت را روی لکه ای که قرار است پاک شود، قرار دهید. سپس اتو را روی لکه با کمترین دما فشار دهید. صبر کنید تا لکه مداد رنگی روی دستمال بیفتد. دستمال را اکنون بردارید. لکه از کاغذ دیواری برداشته شد. البته اگر کاغذ دیواری شما قابل شستشو است، می توانید دیوارها را با مواد شوینده تمیز کنید.

 

  • پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری

ابتدا یک حوله کاغذی را روی لکه ها بگذارید. اتو را روی این حوله قرار دهید تا چربی روی حوله جذب شود. پودر تالک نیز در این قسمت به شما کمک می کند. ابتدا کمی از آن را روی پارچه بگذارید و روی لکه ها بمالید و گرد و غبار را به مدت 10 دقیقه روی دیوار نگه دارید و گرد و غبار را با اسفنج و برس پاک کنید. با مای دکوری همراه باشید.

  • پاک کردن لکه ماژیک از روی کاغذ دیواری

با استفاده از یک شی نوک تیز مانند چاقو یا کاتر، سطح ماژیک را جدا کرده و کمی ضربه بزنید تا گرد و خاک باقی مانده از کاغذ برداشته شود، سپس یک حوله کاغذی روی لکه بگذارید و اتو را روشن کذده و در دمای پایین آن را روی لکه بگذارید تا لکه ها پاک شوند. حوله را به مدت یک دقیقه در همان حالت نگه دارید تا لکه ها جذب شوند.

برای خرید موکت با ما تماس بگیرید .


 تمیز کردن کاغذ دیواری

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()