سبد خرید 0

تفاوت پارکت چوبی و پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 5 مرداد 1399 در ساعت 12 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

تفاوت پارکت چوبی و لمینت چیست؟

خیلی وقتها پیش آمده که در جمعی که صحبت از دکور و دکوراسیون منزل و محیط است، اطرافیانی که در این حیطه سررشته ندارند سوالاتی را که در ذهن دارند از ما میپرسند و کسب اطلاعات میکنند. یکی از این سوالات که بیشتر ذهن مردم را مشغول کرده اینست که تفاوت پارکت لمینت با پارکت چوبی در چیست؟. یا اصلا پارکت لمینت چیست؟ یا پارکت چوبی چیست؟

امروز میخواهیم توضیحاتی در مورد این مسائل به صورت ریز به ریز داده و دنبال کنندگان این سوالات را یکبار برای همیشه به جواب برسانیم.

 پارکت چوبیپارکت لمینت

کاربرد

بعضی ها فکر میکنند پارکت ها یا لمینت ها را برای هر کجا که بخواهیم(کف یا دیوار) میتوانیم استفاده کنیم، اما باید به این دسته از افراد بگوییم که کاربرد پارکت ها صرفاً جهت کف محیط بوده و به دلیل ساختار آنها به هیچ عنوان برای دیوار به کار نمیروند و اگر زمانی این اتفاق بیوفتد 100در صد میتوان گفت که این کار اشتباه است.

جنس پارکت چوبی و پارکت لمینت

پارکت چوبی
جنس اصلی پارکت چوبی از چوب طبیعی میباشد و تنوع محصول نیز دارد. به عنوان مثال چوب های گوناگونی را میتوان برای کار کردن یافت از جمله چوب روسی ، چوب گردو و ... . برای اجرای پارکت چوبی ابتدا سطح را صاف و یک دست کرده و بعد توری از جنس پلاستیک یا نخ بر روی سطح پهن میکنند و بعد چوب ها را به شکل دلخواه چیده و روی آن را محلولی از رزین و مواد شیمیایی دیگر پر میکنند. بعد از مدتی که محلول شیمیایی و رزین خشک شد ، به وسیله دستگاه ساب یک لایه از سطح رویی برداشته تا به یک سطح یکدست و صاف برسیم. به دلیل وجود مواد رزین در لایه رویی پارکت چوبی این لایه بسیار براق و منعکس کننده نور میباشد.

پارکت چوبی

پارکت لمینت

جنس اصلی پارکت لمینت HDF میباشد که مخلوتی از پودر چوب و چسب چوب و ترکیبات پلی کربنات میباشد که با دستگاه های مخصوص مخلوط میشوند و بعد تحت فشار بسیار زیاد قرار میگیرند تا به اچ دی اف تبدیل شوند. لایه رویی پارکت لمینت تشکیل شده از کاغذ چاپ شده با طرح دلخواه و روکش لمینت میباشد که وظیفه محافظت از بقیه لایه ها را بر عهده دارد.لایه های پارکت لمینت نیز با دستگاه های بزرگ تحت فشار خیلی زیاد به همدیگر می چسبند. پارکت لمینت ها به صورت تکه ای در کارخانه تولید می شوند و با کلیک های جانبی خود از طرفین به یکدیگر متصل می شوند.

کدام یک بهتر است؟

وقتی شخصی قصد میکند برای کف محیط خود پوششی انتخاب کند به ناگاه ذهنش به این سمت میرود که کدام یک از این موارد بهتر است؟ پارکت چوبی یا پارکت لمینت؟

ما در این قسمت مزایا و معایب هر دو آنها را برای شما بازگو میکنیم تا به درستی انتخاب کنید. 

قیمت

پارکت های چوبی در قسمت هزینه کمی برای مشتری نا مناسب میباشد چرا که در چند مرحله هزینه هنگفت به خریدار تحمیل میکند به طوریکه در بازار امروز برای تهیه و اجرای یک متر پارکت چوبی حدود 400 هزار تومان هزینه باید کرد. این قیمت در پارکت های لمینت حدود 100 تا 120 هزار تومان میباشد که برای مصرف کننده بسیار مقرون بصرفه تر از پارکت های چوبی میباشد.

کیفیت

در زمینه کیفیت کفسازی اگر بخواهیم از نظر کاربران این دو محصول را باهم مقایسه کنیم عموماً افراد جوان ترجیح میدهند از پارکت لمینت به جای پارکت چوبی استفاده کنند زیرا تنوع پارکت لمینت ها بسیار بیشتر است و راحت تر با محیط شما هارمونی پیدا میکنند.

عمر محصول

اگر بخواهیم بی طرفانه به این دو محصول نگاه کنیم، در واقع پارکت چوبی عمر بیشتری نسبت به پارکت لمینت دارند اما باید به نگهداری از این محصولات و طرز درست استفاده از آنها بسیار دقت داشته باشیم. حتما میپرسید چرا؟

دلیل تاکید ما برای درست نگه داشتن پارکت چوبی اینست که این پارکت ها را چند وقت یک بار باید لایه رزین رویی را برداشت و دومرتبه لایه ریزی و ساب زد ، زیرا بعد از مدتی لایه رزین رویی از بین میرود و باعث خرابی پارکت ها میشود. این را هم باید در نظر بگیرید که انجام عمل ساب و لاک هزینه ای حدود یک چهارم هزینه اولیه در بر دارد. و در مورد پارکت لمینت ها باید این واقعیت را بگوییم که هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند و از این لحاظ بصرفه هستند.

شما اگر تصمیم به تهیه پارکت لمینت دارید میتوانید از فروشگاه اینترنتی مای دکوری خرید خود را انجام دهید


ارسال نظر

:
1 0
ممنون از اطلاعات عالیتون
مدیریت :
1 0
ممنون از نگاه پر مهرتون
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()