سبد خرید 0

تغییرات کوچک، تأثیر بزرگ

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 26 مهر 1399 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تغییرات کوچک، تأثیر بزرگ

آیا می خواهید خانه خود را مجلل جلوه دهید؟ اما بودجه ای برای تزئین آن مانند یک میلیاردر ندارید؟ این ترفندهای ساده باعث می شود به نظر برسد شما خیلی بیشتر از هزینه واقعی خرج کرده اید.

 

دکوراسیون خانه

رنگ اسپری طلایی

اگر می خواهید کمی زرق و برق به یک اتاق اضافه کنید اما نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید، هیچ ابزاری بیشتر از رنگ اسپری طلایی نیاز نیست. یک روکش طلایی به تنهایی می تواند لوازم جانبی کوچکی مانند قاب عکس، گلدان و سینی را از سادگی به زیبایی برساند و اگر چیزی کمی قابل توجه تر می خواهید سعی کنید یکی از قفسه ها، صندلی کناری یا قاب آینه را نقاشی کنید. رنگ طلایی ذاتاً مجلل است و افزودن حس آن به سراسر خانه، حس تجمل را به طریقی اضافه می کند که هیچ چیز دیگری نمی تواند.

قالب های تاج مانند

قالب تاج مانند باعث ایجاد شکاف بین دیوارها و سقف می شود و جلوه ای تمام عیار به خانه شما می بخشد که هم سنتی و هم ظریف به نظر می رسد. مانند اکثر جزئیات معماری، قالب گیری تاج به خانه های مجلل مربوط است. علی رغم این تصور قالب تاج را می توان با هزینه ای بسیار کم هم نصب کرد، به ویژه برای افرادی که مهارت های مناسبی در زمینه نصب آن دارند. فقط به یاد داشته باشید که سبک های تزئینی پرکار در اتاق های بزرگ بهتر عمل می کنند، در حالی که اتاق های کوچک می توانند از سبک های ساده بهره مند شوند.

نوعی چوب مخصوص

Wainscotting نوعی تخته چوب است که در نیمه پایین دیوار نصب می شود. در گذشته به عنوان راهی برای افزودن عایق اضافی به دیوار استفاده می شد اما این روزها برای کاربردهای کاملا تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. این تخته ها معمولاً از تکه هایی به صورت قالب به شکل مربع یا مستطیل تشکیل شده اند. نصب گونه های سنتی آن ممکن است گران باشد. با این حال یک ترفند نصب وجود دارد که هم آسان است و هم ارزان. به سادگی تکه ها را به صورت مربع یا مستطیل بر روی دیوار مرتب کرده و با استفاده از میخ، قسمت پایان کار را نصب کنید. با هزینه کوچکی به نسبت قیمت اصلی، از همان ظاهر زیبا برخوردار می شوید و به یاد داشته باشید برای داشتن پیچیده ترین و ظریف ترین ظاهر، قالب را به رنگ دیوارها انتخاب کنید.

گل های تازه

گل های تازه بهترین چیزی است که می توانید به اتاق اضافه کنید تا باعث ترقی آنی شود. آنها نفس می کشند و انبوهی از رنگ را به محیط اضافه می کنند. اگر می خواهید خانه شما گرانتر به نظر برسد، دسته گل بزرگی را با رنگ های تند و عمیق در محیط پخش کنید. این بدان معنا نیست که شما باید در هر اتاق یک نمایش بزرگ و عالی از گل ها داشته باشید اما اطمینان حاصل کنید که سلیقه ای که از خود نشان می دهید مناسب است. یک دسته گل بزرگ و پرشور روی میز قهوه خوری یا روی پیش بخاری فوراً آن را با کلاس می کند. برعکس، نمایش های ساده و بی انرژی محیط را ارزان قیمت نشان می دهند.

چیدمان مدل دار

حتی ساده ترین خانه ها هنگام قرار دادن وسایل به صورت متفکرانه به جای پخش منظم آنها، ظریف تر به نظر می رسند. مناطقی که می توانید روی آنها تمرکز کنید شامل قفسه های کتاب، میزهای قهوه خوری، پیش بخاری ها و میزهای کنسول است. وقتی نوبت به قفسه های کتاب می رسد، کتاب ها را به صورت افقی و عمودی بر روی هم قرار دهید. سایر لوازم جانبی (قاب عکس، اشیا تزئینی، عکس های کوچک گل و غیره) را درون آن قرار دهید و چیدمانی ایجاد کنید که دیدن آنها خوشایند است. برای میزهای قهوه، چند شی را انتخاب کنید که  تعریفی از هم دارند و اشکال را کمی در تضاد قرار دهند (یادتان باشد که آنها را زیر خط دید نگه ندارید). برای پیش بخاری ها، تقارن را با ایجاد یک چیدمان متعادل و یکنواخت به وجود آورید. این موارد ممکن است جزئی به نظر برسند اما ساماندهی قفسه ها و سایر قسمت های در معرض دید به روشی دلپذیر از نظر بصری باعث می شود کل اتاق شما متفکرانه تر به نظر برسد.

مقیاس هنری بزرگ

کارهای هنری در مقیاس بزرگ تأثیر بسزایی دارند و در نتیجه می تواند باعث شود اینگونه به نظر برسد که پول زیادی خرج کرده اید. نقاشی های بزرگ و انتزاعی که تا انتهای مبل یا تخت و تا سقف کشیده شده اند توجه شما را به خود جلب کرده و اتاق را بزرگتر نشان می دهند (به طرز خوبی). در مورد کارهای هنری با مقیاس بیش از حد، الگوهای بزرگ هندسی و گل به نظر می رسد بهتر است مانند چشم انداز به نظر برسند اما در نهایت شما باید کاری را انجام دهید که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد و برای خانه شما بهترین گزینه به نظر برسد.

مدالیون سقفی

می خواهید فوراً جلوه ای به یک اتاق اضافه کنید؟ هیچ کاری به اندازه یک مدالیون سقفی تزئینی اثر ندارد. در حالی که از نظر تاریخی هدف آنها کمک به جلب توجه به وسایل روشنایی آویز بود، اما در نوع خود زیبا نیز هستند. مدالیون های سقفی به ویژه در دوران ملکه ویکتوریا از محبوبیت خاصی برخوردار بودند و قرار دادن آنها در خانه های امروزی می تواند برخی از ظرافت های آن دوران را بازگرداند. مانند اکثر جزئیات معماری، آنها به خانه ظرافت می بخشند به گونه ای که هیچ چیز دیگری نمی تواند مانند آنها عمل کند.

اصلاح قسمت های اضافی مبلمان

استفاده از تزئینات روی مبلمان یک روش آسان برای به دست آوردن ظاهری با سطح بالا است. به طور سنتی، این تزئینات فقط به قطعات تودوزی اختصاص داشت و به آنها ظاهری متناسب می بخشید، اما در سال های اخیر مردم از آن به طرق مختلف استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین کارها این است که مقداری را جدا کنید و آن را روی قطعه ای مانند کشو یا میز کناری بگذارید. می توانید آن را به هر الگویی که دوست دارید، اعم از حاشیه ساده یا الگویی پیچیده اعمال کنید. بسته به پیچیدگی و کیفیت قطعه، می توانید از تارهای سنتی یا نوارهای چسب استفاده کنید. می توانید از آنها در اطراف پنجره ها، درها و حتی فرش ها استفاده کنید.

قانون سه گانه

قانون ثلاثه بیان می کند که «چیزهایی که به سه قسمت در می آیند از تعداد دیگر چیزها خنده دارتر، راضی کننده تر یا مؤثرتر هستند» و این قطعاً در تزئینات درست است. هر زمان که در حال ایجاد چیدمانی مشخص هستید یا چند شی را آویزان می کنید، به احساس خود در ایجاد گروه بندی های سه تایی توجه کنید. این فقط به عدد سه محدود نمی شود؛ این مربوط به همه اعداد فرد است. بنابراین اگر چندین شی برای استفاده دارید، تعداد را 5 ، 7 یا 9 تا در نظر بگیرید.

ساده کردن

یک تصور غلط رایج وجود دارد که افزودن چیزهای مختلف به یک اتاق آن را شیک تر و گران تر نشان می دهد. گرچه درست است که هرچه بیشتر خرید کنید هزینه بیشتری می کنید، اما می توانید با قرار دادن تعداد کمتری وسایل نیز واقعاً فضای مجللی داشته باشید. به منظور ایجاد فضایی با ظاهری سطح بالا، سبکی ساده را انتخاب و محیط را خلوت کنید. در اختیار قرار دادن فضایی برای وسایل تا نفس بکشند به معنای واقعی باعث برجسته شدن و درخشش آنها می  شود.

 

شما خواننده محترم می توانید متریال های دکوراسیون داخلی منزل خود را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی مای دکوری خرید و نصب فرمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()